У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
Готель – засіб розміщення, призначені для тимчасового проживання громадян незалежно від місця їх постійного проживання і реєстрації.
Гість – фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити готельні послуги.
Замовник – фізична або юридична особа, в тому числі суб’єкт туристичної діяльності (туристичний оператор, туристичний агент), що укладає з Готелем відповідний договір про надання готельних послуг від імені та на користь Гостя й здійснює оплату або надає гарантії щодо здійснення оплати за цим договором.
Готельні послуги – діяльність Готелю з розміщення Гостя шляхом надання Номера для тимчасового проживання, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням. Готельні послуги складаються з основних та додаткових послуг, що надаються Гостю при розміщенні та проживанні в Готелі.
Основні послуги – обсяг послуг Готелю, що включаються до вартості Номеру й надаються Гостю.
Додаткові послуги – обсяг послуг Готелю, що не належать до основних послуг Готелю, замовляються та сплачуються Гостем окремо.
Номер – окреме мебльоване приміщення, що складається з однієї або декількох кімнат, обладнаних для тимчасового проживання.
Місце (додаткове місце, ліжко-місце) – частина площі номера з ліжком, постільною білизною, рушниками та іншим інвентарем відповідно до категорії Готелю, призначена та придатна для проживання однієї особи.
Бронювання (замовлення) – процес замовлення Замовником основних та/або додаткових Готельних послуг у певному обсязі з метою їх використання в обумовлені терміни конкретним Гостем або групою Гостей.
Гарантоване бронювання – бронювання, гарантоване 100% попередньою оплатою послуг.
Негарантоване бронювання – замовлення послуг без їх попередньої, або часткової оплати. Усі Негарантовані бронювання дійсні до 18:00 попереднього дня прибуття в готель. Готель залишає за собою право анулювати негарантоване бронювання у випадку несвоєчасної оплати, якщо інше не передбачене договірними відносинами. Розміщення у Готелі Гостей з Негарантованими бронюванням проводиться за умови наявності вільних місць та у порядку загальної черги (за принципом «Першим прибув – Першим поселений»).
Підтвердження заброньованих послуг – згода Готелю щодо виконання замовленого переліку основних та додаткових послуг згідно із заявкою.
Відмова в бронюванні послуг – відмова Готелю в бронюванні основних та/або додаткових послуг Готелю.
Анулювання бронювання – відмова Замовника від заброньованих послуг.
Неприбуття – фактичне неприбуття Гостя, групи Гостей до Готелю в день заїзду.
Дата заїзду – дата прибуття Гостя до Готелю.
Дата виїзду – дата виїзду Гостя із Готелю.
Ранній заїзд – заїзд Гостя до Готелю до 14:00 Дати заїзду.
Пізній виїзд – виїзд Гостя з Готелю після Розрахункової години в день виїзду.
Тариф/прейскурант/прайс-лист Готелю – документ, що містить ціни та тарифи, які діють в Готелі.
Розрахункова година (розрахунковий час) – 12:00 Дати заїзду/виїзду. При настанні Розрахункова година Гість повинен звільнити номер Готелю й здійснити повний розрахунок з Готелем за одержані послуги.
Штраф – штрафні санкції, які сплачуються договірною стороною у випадку порушення нею вимог, обумовлених договором або чинним законодавством.
Сайт – офіційний сайт Готелю з доменним ім’ям <https://bayka.in.ua/>, без обмеження рівня ієрархії.
Туристичний збір – місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.
Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади про встановлення туристичного збору та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).
Умови звільнення від сплати туристичного збору:
• наявність наказу на відрядження у Гостя при заїзді та / або надання його сканкопії при бронюванні. Для того, щоб туристичний збір не був включений в рахунок при бронюванні за безготівковим розрахунком, необхідно щоб разом із заявкою на бронювання у відділ бронювання була направлена сканкопія наказу на відрядження, в іншому випадку, туристичний збір буде включений в рахунок;
• наявність статусу інваліда, дитини-інваліда, що підтверджується відповідними документами;
• наявність статусу ветерана війни, що підтверджується відповідними документами (у тому числі учасники АТО);
• наявність статусу учасника ліквідації наслідків аварії на чорнобильській АЕС, що підтверджується відповідними документами;
• наявність у гостя путівки (курсівки) в санаторії та пансіонати;
• постійне проживання Гостя, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено туристичний збір;
• вік Гостя до 18 років.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці Правила регламентують основні вимоги щодо користування послугами Готелю, що здійснює діяльність на території України у сфері надання послуг з тимчасового розміщення (надання Готельних послуг) Гостям, регулюють відносини між Гостями, Замовниками та Готелем, що є виконавцем зазначених послуг.
1.2. Підприємницька діяльність Готелю регулюється чинним законодавством України. У своїй діяльності Готель керується, зокрема, “Правилами користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг”, затвердженими наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 р. № 19 та внутрішніми правилами.
2. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ПРОЖИВАННЯ
2.1. Номер (місце) надається Гостю при пред’явленні паспорта або іншого документа, який засвідчує особу (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний чи службовий паспорт, посвідчення особи моряка, посвідчення члену екіпажу, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, але не є громадянином України, національний паспорт іноземця або документ, що його замінює, та віза на право перебування в Україні (якщо інше не передбачено чинними двосторонніми угодами), свідоцтво про народження неповнолітніх, які не досягли 16 років, посвідчення водія, для військових – особове посвідчення або військовий квиток, посвідчення, яке видане за місцем роботи споживача, та інше), і заповненні анкети (реєстраційної картки) Гостя.
2.2. При наявності вільних місць та за бажанням Замовника, Гостю може надаватись Номер на два і більше місць з повною оплатою вартості Номера згідно встановлених Тарифів Готелю для розміщення двох та більше осіб в Номері.
2.3. Після оформлення документів на проживання, та оплати вартості проживання в Номері, Гостю видається документ, що підтверджує оплату Номера і ключ від Номера.
2.4. Документи (паспорти або інші документи), грошові кошти будь-якої країни, коштовності тощо не приймаються Готелем в якості застави.
3. ЗАЇЗД, ВИЇЗД, ОФОРМЛЕННЯ ПРОЖИВАННЯ
Режим роботи Готелю цілодобовий. Час поселення – 14:00 годин, розрахункова година – 12:00 годин. Оплата стягується за добу проживання згідно розрахункового часу.
При проживанні менше доби, оплата здійснюється за повну розрахункову добу відповідно до встановленого часу поселення і розрахункової години.
При достроковому виїзді у зв’язку із скороченням терміну проживання у Готелі порівняно з заброньованим терміном проживання, Гість зобов’язується попередити Готель про таке скорочення терміну проживання за добу та сплатити Штраф у розмірі доби проживання та здійснити розрахунок за фактично надані Готельні послуги.
Ранній заїзд з 00:00 годин до 06:00 години оплачується додатково в розмірі 100% вартості доби проживання (сніданок входить у вартість).
Ранній заїзд з 06:00 години до 14:00 години оплачується додатково в розмірі 50% від вартості доби проживання (сніданок входить у вартість).
Пізній виїзд з 14:00 години до 23:00 години оплачується додатково в розмірі 10% від вартості доби проживання за годину.
Діти до 5 років включно розміщуються без оплати (без надання додаткового місця). За розміщення дітей старше 5 років і дорослих на додатковому місці та за надання дітям до 5 років додаткового місця в Номері стягується плата згідно з Прейскурантом Готелю. Вартість можна дізнатися звернувшись в Готель або в центральний відділ бронювання, а також через модуль бронювання на Сайті.
Готель має право відмовити Гостю в поселенні у наступних випадках
• у Гостя відсутні документи, або ж документи недійсні чи прострочені, є підозри на те, що документи фальшиві;
• у Гостя неохайний, брудний зовнішній вигляд, він знаходиться в нетверезому стані, неадекватно, агресивно поводиться;
• Гість відмовляється дотримуватись правил проживання в Готелі;
• Гість внесений у список небажаних гостей;
• наявність у Гостя зброї, спеціальних засобів, бойових припасів та патронів до них;
• в інших випадках, передбаченим законодавством України.
У спірних випадках питання вирішує адміністрація Готелю.
4. ПОРЯДОК БРОНЮВАННЯ НОМЕРІВ, АНУЛЮВАННЯ БРОНЮВАННЯ ТА ОПЛАТИ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ
4.1. Бронювання Номерів:
Адміністрація Готелю має право укладати договори на бронювання Номерів. При наявності вільних Номерів адміністрація приймає заявки на бронювання від юридичних та фізичних осіб.
Готель має право укладати договір з Замовником на бронювання Номерів шляхом підписання його двома сторонами, а також шляхом прийняття заявки на бронювання за допомогою поштового, телефонного або іншого зв’язку (засобів електронної пошти, включаючи факсимільний), який дозволяє достовірно встановити належність заявки Замовнику. Договір вважається укладеним тільки в разі письмового акцепту Готелем направленої йому заявки на бронювання.
Заявки на бронювання Номерів у Готелі для розміщення індивідуальних туристів, громадян і груп подаються Замовником у строк, визначений адміністрацією Готелю, згідно з укладеним договором.
Оплата проживання проводиться при заїзді або до заїзду. Оплата може бути здійснена готівкою, кредитною картою тощо.
Бронювання вважається негарантованим без здійснення 100% оплати. Щоб зробити бронювання гарантованим, Гостю необхідно здійснити передплату. Здійснити передплату можливо на Сайті або іншим способом за попередньою домовленістю з Готелем.
Негарантоване бронювання дійсне до 18:00 попереднього дня прибуття в готель. Готель залишає за собою право анулювати негарантоване бронювання у випадку несвоєчасної оплати. Розміщення у Готелі Гостей з Негарантованим бронюванням проводиться за умови наявності вільних місць та у порядку загальної черги (за принципом «Першим прибув – Першим поселений»).
Замовник може підтвердити бронювання (таким чином, надавши йому статус Гарантованого бронювання) здійснивши передплату за допомогою банківської картки у розмірі:
• 100% від вартості бронювання та ставку туристичного збору – для бронювання на одну добу;
• 50% вартості заброньованого періоду проживання (часткова передплата), або 100% від вартості бронювання (повна передплата) та ставку туристичного збору – для бронювання на період більше однієї доби.
У разі, якщо Замовник не заїжджає в Готель або відмовляється від бронювання пізніше ніж за 24 години до Дати заїзду, сума у розмірі суми часткової передплати не повертається та вважається Штрафом, стягнутим на користь Готелю.
Підтверджуючи бронювання Номеру у Готелі, Гість приймає та погоджується з вищезазначеними умовами, в тому числі з порядком Ануляції бронювання та правилами, які діють у разі Неприбуття.
4.2. Анулювання бронювання:
У разі відмови від бронювання раніше ніж за 24 години до Дати заїзду, скасування бронювання без повернення коштів. При скасуванні заїзду при форс-мажорних обставинах, за згодою Сторін, кошти можуть бути перенесені на інший термін проживання.
Анулювання бронювання можливо:
по телефону +38 067 522 32 23 або по електронній пошті: info.bayka@gmail.com
Для підтвердження бронювання для індивідуальних Гостей у Готелі, сплачується обов’язкова передплата у розмірі 50% від вартості проживання протягом 3 (трьох) робочих банківських днів з дати виставлення рахунку, остаточний розрахунок здійснюється при поселенні. Готель залишає за собою право ануляції бронювання в разі несплати Гостем рахунку протягом 3-х робочих днів, про що Гість отримує письмове повідомлення.

Для підтвердження при груповому бронюванні номерів, обов’язкова передоплата в розмірі 50% від вартості всього періоду бронювання, впродовж трьох днів з моменту виставлення рахунку і остаточний розрахунок 100% за 14 діб до дати заїзду. Готель залишає за собою право ануляції бронювання в разі несплати Гостем рахунку за терміном, протягом 3-х робочих днів, про що Гість отримує письмове повідомлення.

Умови Ануляції бронювання:
1) При Ануляції бронювання і відмові від проживання за 21 день до дати заїзду = сума авансового платежу повертається у повному розмірі за виключенням 5% податків;
2) При Ануляції бронювання і відмові від проживання за 14 днів до дати заїзду = сума авансового платежу повертається у розмірі 50% від передоплати + 5% податків;
3) При Ануляції бронювання і відмові від проживання за 7 днів до дати заїзду = сума авансового платежу не повертається, а за можливістю і домовленістю Сторін переноситься на наступні дати заїзду;
Примітка: Ціни на послуги є динамічними і можуть змінюватися виходячи з експлуатаційних витрат, тощо. Готель залишає за собою право змінювати вартість проживання та інших послуг. При частковій передоплаті, остаточний розрахунок за послуги буде здійснюватися за діючими цінами на дату остаточної оплати.
Гарантоване бронювання 100% передоплата, і в подальшому коригуванню не підлягає.
Всі ціни на Готельні послуги зазначаються у гривнях. Оплата за проживання здійснюється в гривнях. Готель приймає оплату готівкою, банківським переказом або банківськими картками: Visa, Mastercard. У вартість Номера не включений туристичний збір, введений адміністрацією міст України. Туристичний збір сплачується окремо.
5. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ГОСТЕЙ, ЯКІ ПРОЖИВАЮТЬ У ГОТЕЛІ
Гості, які проживають в готелі, зобов’язані дотримуватися цих Правил, правил пожежної безпеки, а також інших нормативних документів та законодавства України.

5.1. Гостям, які проживають в Готелі не дозволяється:
• Заносити та зберігати у Номерах речовини, матеріали і предмети, які є небезпечними для життя і здоров’я громадян та збереження майна;
• Залишати в номері сторонніх осіб (особи, які не заповнювали і не підписували реєстраційну карту гостя), а також передавати їм ключі від номера;
• Перебування сторонніх у номері після 23:00;
• Куріння тютюнових виробів, електронних сигарет і кальянів на території всього Готелю (в номерах, коридорах, холі та ресторані тощо). Дозволяється курити виключно в спеціально відведеному місці. За куріння у заборонених місцях, Гість зобов’язується сплати Штраф у розмірі 50% від вартості Номера за добу за кожне порушення.
• Виносити з ресторану посуд, столові прибори, продукти харчування й напої без попереднього узгодження з адміністрацією ресторану;
• Користуватися електронагрівальними приладами, котрі не входять до комплектації Номеру;
• Використовувати обладнання Готелю і Номеру не за призначенням;
• Порушувати спокій проживаючих Гостей після 22:00 години вечора і до 8:00 години ранку;
• Приносити і зберігати на території Готелю вогнепальні, газові, пневматичні та інші види зброї, спеціальні засоби, бойові припаси, пристрої та патрони для них.
У випадку наявності у Гостя зброї, спеціальних засобів, бойових припасів та патронів до них, Готель має право відмовити у поселені.

5.2. Права та обов’язки Гостей:
• Гість має право запрошувати відвідувачів до свого номеру з 07:00 години до 23:00 години. В разі, якщо відвідувач залишився в Номері після 23:00 години, Гостю необхідно доплатити різницю між двомісним і одномісним проживанням у випадку, якщо Гість сплачував тільки за одномісне проживання. Якщо в Номері вже було зареєстровані двоє Гостей, за розміщення дорослих на додатковому місці в Номері стягується плата згідно з прейскурантом Готелю. Вартість можна дізнатися звернувшись в Готель або на сайті: https://bayka.in.ua/;
• Гість зобов’язаний відшкодувати збитки Готелю у випадку втрати або пошкодження майна Готелю, а також відповідає за порушення, заподіяні запрошеними ним особами (відвідувачами). Розмір збитку визначається адміністрацією Готелю. Збитки відшкодовуються Гостем в повному обсязі, в сумі, що покриває фактичні збитки Готелю на підставі Акту нанесення матеріальної шкоди, протягом п’яти банківських днів з моменту складання зазначеного Акту;
• Не рекомендується залишати гроші та коштовності в Номері. Готель відповідає за втрату грошей, інших цінностей (цінних паперів, коштовностей) лише за умови, що вони були окремо передані Готелю на зберігання (знаходяться у відведеному для зберігання приміщенні або в камері схову, при цьому до цієї категорії не відносяться сейфи, розташовані в Номерах).
5.3. Правила проживання з тваринами:
• до тварин, з якими допускається проживання в готелі, відносяться тільки невеликі собаки не бійцівських порід. Готель залишає за собою право відмовити в поселенні Гостя з твариною;
• проживання тварини в Готелі дозволяється в кількості не більше двох в одному Номері. Гості, які прибули на відпочинок в Готель з тваринами, повинні мати паспорт тварини та довідку від ветеринарного лікаря з відміткою про всі щеплення, які робилися тварині. Вигулювати тварин тільки у супроводі Власника тварини та за потребою, з захисним спорядженням. Суворо забороняється вигул тварин у зоні дитячих майданчиків, зон відпочинку і басейну.
5.4. Порядок користування приміщеннями конференц-залів
Користуватися приміщеннями конференц-залів можуть Замовники, Гості, а також треті особи (всі разом и кожний окремо далі – Користувач).
За письмовим замовленням Користувача, Готель може надавати технічний час, не більше ніж 30 хвилин до початку заходу, що визначається як час, необхідний для підготовки проведення заходу та 30 хвилин – після його закінчення.
Розміщення будь-яких рекламних матеріалів на стінах, меблях Готелю без попереднього погодження с Готелем суворо заборонено.
Збитки, завдані Користувачем або учасниками заходів, що проводить Користувач, внаслідок пошкодження, втрати, псування майна Готелю, відшкодовуються Користувачем в повному обсязі, в сумі, що покриває фактичні збитки Готелю на підставі Акту нанесення матеріальної шкоди, протягом п’яти банківських днів з моменту складання зазначеного Акту.
Користувач не має права використовувати приміщення конференц-залу в інших цілях, крім тих, що були вказані в письмовому замовленні.
5.5. Гості, при виявленні недоліків у наданій послузі, мають право:
• вимагати усунення недоліків у термін, визначений законодавством України та іншими нормативними актами;
• розірвати договір і вимагати відшкодування документально доведених збитків, якщо у наданій послузі попередньо не були усунені недоліки.
Для нашої команди дуже важливо щоб Ваше перебування в нашому готелі залишило тільки позитивні емоції! У випадку виникнення будь-яких питань, будь ласка, зв’яжіться з нами в межах України або з-закордону: +38 067 522 32 23.
Наша адреса електронної пошти: info.bayka@gmail.com
Ми раді вітати Вас в «Туристичному комплексі «БАЙКА»!
Адміністрація.

Документи
Закон про туризм – Закон України «Про туризм» від 15.09.95 р № 324/95-ВР.
Правила № 19 – Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 р № 19.
Порядок № 297 – Порядок надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затверджений постановою КМУ від 15.03.2006 р № 297.
Наказ № 230 – наказ Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики «Про затвердження форм документів первинного обліку та Інструкції про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг у ДП «Укркомунобслуговування» від 13.10.2000 р № 230.
Виконавцями готельних послуг є готелі, готельні об’єднання, мотелі, кемпінги, туристичні бази і туристичні комплекси, пансіонати і т. П. Незалежно від форм власності (далі – готелі). Споживачами готельних послуг є громадяни, які проживають в готелі або мають намір ними скористатися (до них відносяться як приватні особи, так і працівники юридичних осіб).
Готельна послуга – це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера або місця тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням.
Готельна послуга складається з основних та додаткових послуг, що надаються під час розміщення та проживання (п. 1.3 Правил № 19).
Так, до основних послуг належать послуги готелю, які включаються в ціну номера (місця) і надаються споживачу згідно з укладеним договором. Це можуть бути послуги з надання номера (місця) для тимчасового проживання; видача та заміна постільної білизни; надання рушників і засобів особистої гігієни; харчуванню і т. п.
Додаткові послуги – обсяг послуг, які не належать до основних послуг готелю, замовляються та сплачуються споживачем додатково за окремим договором, а саме такі послуги: стоянки автомобілів; хімчистки, прання, прасування особистих речей клієнта; перукарні, сауни, басейну, солярію; Інтернету; бару, більярду; бронювання авіа та залізничних квитків і т. п.
Це не повний перелік послуг, які може надавати готель. Залежно від категорії готелю ( «зірковості») їх може бути більше і розподіл їх може бути здійснений по-іншому.
«Зірковість» готелю визначається в залежності від рівня якості обслуговування і позначається символом «*» (зірка). При цьому, чим більше кількість «зірок», тим вище рівень обслуговування в готелі. Згідно з Правилами обов’язкової сертифікації готельних послуг, затвердженими наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27.01.99 р № 37, в даний час в Україні готелі класифікуються за п’ятьма категоріями (від однієї до п’яти «зірок»), а мотелі – за чотирма (від однієї до чотирьох «зірок»).

Укладення договору про надання готельних послуг
Взаємовідносини між виконавцями і споживачами готельних послуг базуються на договорі про надання готельних послуг. Такий договір може бути укладений як у письмовій формі, так і в усній.
Згідно п. 3.6 Правил № 19 договір про надання основних готельних послуг споживачу вважається укладеним, після того як будуть оформлені документи на проживання (заповнені анкети, проведена реєстрація). Підтвердженням того, що договір укладено, є розрахункова квитанція або інший розрахунковий документ, що підтверджує укладення договору. У разі бронювання номера договір вважається укладеним тільки після письмового акцепту готелем направленої йому заявки на бронювання та досягнення сторонами угоди в обумовленій формі щодо всіх істотних умов (п. 3.1 Правил № 19).
Слід зазначити, що до укладення договору про надання готельних послуг готель зобов’язаний надати всю необхідну і достовірну інформацію про послуги з готельного обслуговування, їх види та особливості, про порядок оплати послуг і іншу інформацію, пов’язану з договором і внутрішніми правилами готелю. Готель повинен мати внутрішні правила проживання в готелі, які не повинні суперечити Правилам № 19, а також книгу відгуків і пропозицій (п. 1.12 Правил № 19).
Також з метою доведення до споживача інформації про якість готельних послуг згідно з п. 2.2 Правил № 19 в приміщенні, де оформляються документи на проживання в готелі, повинні бути розміщені: перелік нормативних документів, згідно з якими надаються готельні послуги; Правила № 19; свідоцтво про присвоєння готелю відповідної категорії (якщо вона присвоєна); копія сертифіката на послуги, що підлягають обов’язковій сертифікації; копія ліцензії, якщо даний вид діяльності підлягає ліцензуванню; ціна номера (місця в номері); перелік основних послуг, що входять в ціну номера (місця в номері); перелік і ціна додаткових послуг, що надаються за окрему плату; відомості про форму та порядок оплати послуг; перелік категорій осіб, що мають право на отримання пільг, а також перелік пільг при наданні послуг відповідно до законодавства; відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, розташованих в готелі. У разі їх відсутності – дані про місцезнаходження та режим роботи найближчих до готелю підприємств харчування, зв’язку та побутового обслуговування; відомості про органи, що здійснюють захист прав споживачів. Крім того, в кожному номері готелю повинні бути внутрішні правила проживання в готелі, правил протипожежної безпеки та інструкції щодо дій в екстремальних умовах, перелік додаткових послуг та прейскурант цін на них, відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, розташованих в готелі, внутрішній телефонний довідник (п. 2.3 Правил № 19).
Таким чином, оформлення споживачем документів на проживання означає його згоду з умовами договору, нормами Правил № 19, Порядку № 297 і з внутрішніми правилами готелю.

Ліцензування та сертифікація готельних послуг
Готельні послуги відносяться до категорії туристичних послуг, так як всі готелі надають послуги з розміщення туристів (осіб, які подорожують по країні або знаходяться на її території транзитом), які відповідно до статей 1 і 5 Закону про туризм віднесено до туристичних. При цьому діяльність готелів з надання готельних послуг не відноситься до туроператорської та турагентської, які відповідно до п. 50 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р № 1775-ІІІ та ст. 17 Закону про туризм підлягають ліцензуванню. Тому для надання готельних послуг готелі не потрібно отримувати ліцензію.
В Україні готельні послуги та послуги харчування, що надаються суб’єктами туристичної діяльності, підлягають обов’язковій сертифікації (п. 30 Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р № 28) . Документом, що підтверджує відповідність таких послуг встановленим нормам і стандартам, є сертифікат відповідності. При цьому, крім сертифікату на готельні послуги, який повинна мати готель, всі заклади громадського харчування готелів (ресторани, кафе, бари і т. П.) Повинні окремо сертифікувати свої послуги.

Документальне оформлення готельних послуг
Раніше документообіг готелів базувався на Правилах користування готелями та надання готельних послуг в Україні, затверджених спільним наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству та Державного комітету України по туризму від 10.09.96 р № 77/44, проте вони втратили силу (наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства, Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 р № 50/18).
Разом з тим зразки нових форм документів первинного обліку готельних послуг не затверджені, хоча в п. 12 Порядку № 297 є вказівка про те, що це має зробити Міністерство культури і туризму. При цьому в даний час діє наказ № 230, пунктом 2 якого затверджені форми документів первинного обліку та Інструкція про порядок ведення документообігу при наданні готельних послуг у ДП «Укркомунобслуговування» рекомендуються для застосування готельними підприємствами України незалежно від підпорядкованості та форми власності.
Так, оформлення проживання в готелі громадянина України починається з заповнення ним анкети проживаючого (ф. № 1-г), куди вносяться дані його паспорта або іншого документа, що посвідчує особу (військового квитка, посвідчення водія і т. П.). Іноземні громадяни та особи без громадянства поселяються в готель в разі пред’явлення національних паспортів іноземців або інших документів, що засвідчують особу, при цьому вони заповнюють реєстраційну картку (ф. № 2-г) на двох мовах: українською та англійською.
Після оформлення анкети проживаючого та оплати готельного номера громадянину видається візитна картка (ф. № 3-г) готелі, яка заповнюється портьє (адміністратором) готелі на підставі анкети проживає або реєстраційної картки і дає право на видачу гостю ключів від номера та обслуговування службами готелю.
Для оперативного обліку готельних послуг використовуються наступні документи:
– журнал обліку громадян, які проживають в готелі (ф. № 5-г) – застосовується для обліку всіх осіб, які проживають в готелі;
– журнал обліку іноземців, які проживають в готелі (ф. № 6-г) – заповнюється адміністратором на підставі реєстраційних карток (ф. № 2-г), паспортів та віз і ведеться за формою, затвердженою МВС України;
– відомість обліку руху номерів у готелі (ф. № 9-г) – ведеться щодня черговим адміністратором станом на 9.00 годин для обліку вільних і зайнятих номерів готелю, а також для обліку проведення ремонтних робіт в номерах;
– журнал обліку проживаючих на поверсі
(Ф. № 10-г) – заповнюється щодня черговим по поверху і містить відомості, необхідні покоївкам для проведення поточних прибиральних робіт.

Порядок оплати готельних послуг
Розрахунки з постояльцями за отримані ними основні і додаткові готельні послуги оформляються рахунком (ф. № 4-г), який використовується при будь-якій формі обробки документа (електронної, ручний) і при будь-якому вигляді розрахунку (готівковому, безготівковому).
Оплата готельних послуг може здійснюватися як в день поселення громадянина, так і в останній день його проживання в готелі. Взагалі термін, форма і розмір оплати проживання встановлюються адміністрацією готелю.
В рахунку (ф. № 4-г), який оплачує постоялець, вказані перелік основних і додаткових послуг готелю, наданих йому за звітний період, сума податків на ці послуги. Загальна сума до сплати розшифровується щодобовими розрахунками згідно з переліком фактично отриманих послуг разом із сумами ПДВ і курортного збору. У рахунку сума до сплати з ПДВ вписується в гривнях. Після оплати перший екземпляр рахунку (ф. № 4-г) видається проживає, другий здається в бухгалтерію.
На підставі рахунків за звітний період (найчастіше – за день) касиром або портьє, який виконує розрахунки, складається касовий звіт (ф. № 8-г), який складається в одному примірнику і містить перелік послуг готелю, наданих проживаючим за звітний період. Щодня в бухгалтерію готелю здаються: належним чином оформлений касовий звіт (ф. № 8-г), другі екземпляри рахунків (ф. № 4-г), контрольна касова стрічка ЕККА і в разі механізованого розрахунку – контрольна стрічка терміналу кредитних карток.
Можлива ситуація, коли постоялець відмовляється від замовлених готельних послуг або передчасно покидає готель, в результаті чого йому необхідно повернути зайво сплачену ним суму. Така процедура повернення передбачена розділом 3 наказу № 230 і виглядає наступним чином:
1) адміністратор отримує від проживаючого попередні розрахункові документи;
2) проживає подає заяву про повернення невикористаних коштів на ім’я керівництва готелю у довільній формі, яка є офіційною підставою для повернення коштів;
3) касир (портьє, який виконує розрахунки) повертає при пред’явленні паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, яка проживає кошти в сумі невикористаного авансу, на підставі розрахунково-касового ордера;
4) постоялець готелю отримує розрахункові документи за фактично отримані послуги з відміткою про повернення невикористаного авансу.

Послуги бронювання готельних номерів
Однією зі складових готельних послуг є послуга бронювання готельних номерів. Так, згідно з Правилами № 19 бронювання – це процес замовлення замовником готелю основних і / або додаткових послуг у певному обсязі з метою використання послуг в обумовлені терміни конкретним споживачем або групою споживачів.
Номери в готелі можна бронювати шляхом укладення двостороннього письмового договору або шляхом подачі готелі заявки на бронювання за допомогою поштового, телефонного або іншого зв’язку (Інтернету, факсу). У разі подання готелю заявки на бронювання договір вважається укладеним тільки після письмового підтвердження (факсом, поштою або через Інтернет) готелем бронювання номера.
На підставі заявок на бронювання (телеграм, телефонних дзвінків, листів і т. П.) Адміністратором готелю заповнюється журнал реєстрації заявок на бронювання номерів (ф. № 7-г).
Послуга бронювання може бути платною. Залежно від категорії готелю послуга бронювання може бути включена в основні послуги готелю (з оплатою при остаточному розрахунку або взагалі без оплати) або в додаткові послуги.
При бронюванні номера (місця) готель може зажадати передоплату за надання готельних послуг, яка зараховується в оплату готельних послуг при остаточному розрахунку, якщо інше не обумовлено укладеним договором (п. 3.2 Правил № 19). У разі відмови споживача оплатити броню його розміщення в готелі здійснюється в порядку загальної черги.
У разі відмови замовником готельних послуг від бронювання номера, готелі направляється заявка на анулювання бронювання.
Послуги харчування
Заклади ресторанного господарства при готелях (кафе, ресторани, бари) у своїй діяльності повинні дотримуватися вимог Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р № 219, а їх послуги підлягають обов’язковій сертифікації відповідно до вимог Правил обов’язкової сертифікації послуг харчування, затверджених наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27.01.99 р № 37. Крім цього, ес Чи заклад ресторанного господарства планує розробляти і самостійно готувати фірмові страви, кулінарні та борошняні кондитерські вироби, то воно повинно виконувати вимоги Порядку розробки та затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні та борошняні кондитерські вироби на підприємствах громадського харчування, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 25.09 .2000 р № 210.
Послуга харчування відноситься до основних послуг готелю і може включати сніданок, обід, вечеря (за домовленістю), хоча доставка в номер сніданку, обіду, вечері, чаю або кави в окремо узгоджений час є додатковою послугою.
Страви в закладах ресторанного господарства готелю відпускаються споживачам (постояльцям) за умови наявності касових чеків, жетонів, талонів-абонементів, що підтверджують оплату. Їх видає адміністратор готелю при оформленні постояльця на проживання. За одним касовим чеком (талоном, абонементом) можна відпустити декілька страв (комплексних обідів).